Informace pro zájemce
Soubor ke stažení (pdf)
Cílem a posláním pečovatelské služby je, aby byla služba poskytována v domácím prostředí uživatele, aby klient mohl ve svém domácím prostředí zůstat co nejdéle bez potřeby pobytové sociální služby.
Služba je poskytována denně (včetně sobot, nedělí a svátků).
Komu je služba poskytována
- Senioři se sníženou soběstačností
- Osoby se zdravotním postižením (vč. onemocnění CNS – Roztroušená skleróza, Parkinsonova choroba, Huntingtonova choroba aj.
- Osobám s chronickým duševním onemocněním – Alzheimerova demence a jiné typy demencí, psychózy, schizofrenní onemocnění aj. – pouze však za předpokladu, že je nemoc kompenzovaná, žadatel je pod pravidelným lékařským dohledem a spolupracuje.
- Rodiny s dítětem/dětmi
Služba je poskytována osobám bez omezení věku (0 – ∞)
Služba je poskytována v Lomnici nad Popelkou a integrovaných obcích a dále v obcích s dojezdovou vzdáleností 10 km od Lomnice nad Popelkou (v těchto obcích je podmínkou uzavření smlouvy o poskytnutí finančního příspěvku na poskytování pečovatelské služby).
Pro koho není služba určena
Služba nebude zavedena a poskytována osobám, které z důvodu mentálního postižení nebo duševní poruchy mohou ohrozit sebe a své okolí (vč. personálu) nestabilizovaným stavem, závislostí či jiným chováním. Dále nebude služba poskytována těm osobám, jejichž zdrav. stav vyžaduje akutní péči ve zdravotnickém zařízení a dále pokud žadatel nesplňuje podmínku zákona č. 108/2006 Sb., ust. § 40, podmiňující poskytování služby u osob se sníženou soběstačností
Jak může osoba pečovatelskou službu kontaktovat?
Místo jednání
Jednání probíhá v domácnosti žadatele o službu, v případě jeho hospitalizace také v nemocnici či LDN.
Osobně
Obránců míru 1188, Lomnice nad Popelkou
Telefonicky
732 407 719
Písemně
Obránců míru 1188, 512 51 Lomnice nad Popelkou
Elektronicky
Místo jednání
Jednání probíhá v domácnosti žadatele o službu, v případě jeho hospitalizace také v nemocnici či LDN.
Osoby pověřené pro jednání se zájemcem
Pro jednání se zájemcem o pečovatelskou službu je pověřena ředitelka PS a sociální pracovnice. Ostatní zaměstnanci podávají pouze základní informace a odkazují na odpovědné osoby.
Průběh jednání se zájemcem
Jednání může být přítomna také osoba, kterou si žadatel sám určí (příbuzný, známý); v případě omezení svéprávnosti se jednání účastní také opatrovník. Během jednání jsou zjišťovány potřebné informace o žadateli (jméno, příjmení, datum narození, kontaktní údaje, jméno ošetřujícího lékaře, údaje o kontaktní osobě, údaje o opatrovníkovi…) dále informace nutné k poskytování pečovatelské služby, zda žadatel pečovatelskou službu skutečně potřebuje, pokud ano, jsou zjišťovány různá specifika, požadavky, představy a očekávání; pes v bytě atd. Pomoc a podpora je uživatelům poskytována podle jejich individuálních potřeb, zvyklostí a zachovalých schopností. Se zájemcem je vyplněna příslušná dokumentace, dohodnut rozsah poskytování pečovatelské služby jsou mu rovněž předány materiály v tištěné podobě – ceník, kontakty na pečovatelskou službu a ostatní důležité informace.
Poskytovaná podpora
- Osobní hygiena – ranní a večerní hygiena, celkové omytí (v domácím prostředí, případně ve středisku osobní hygieny), mytí vlasů, výkon fyziologické potřeby (použití WC, toaletního křesla), výměna inkontinentních pomůcek, ošetření pokožky po koupání
- Běžné úkony péče o vlastní osobu – oblékání, svlékání, obouvání, zouvání
- Samostatný pohyb – změna polohy na lůžku, vstávání, sezení, bezpečný pohyb po místnosti a mimo domácnost, použití polohovacích pomůcek, manipulace s předměty denní potřeby
- Zajištění stravování – příprava nápojů a jednoduchého jídla, ohřívání stravy, podání a porcování stravy, dovoz stravy
- Péče o domácnost – mytí nádobí, nákupy a pochůzky, uložení potravin, běžné udržení pořádku a běžný úklid, péče o lůžku, péče o prádlo, obsluha pračky, nakládání s odpady
- Zajištění kontaktu se společenským prostředím – doprovody např. na úřady
- Péče o zdraví – dohled nad podáním léků z dávkovače, kontrola pitného režimu
- Základní sociální poradenství – řešení nepříznivé situace uživatele (informace v oblasti sociálních dávek, sociální a návazné služby dle potřeby)
Způsob úhrady
Je dohodnut způsob úhrady. Tu je možno provést v hotovosti v kanceláři ředitelky nebo v domácnosti klienta prostřednictvím
Časová dostupnost služby
Pečovatelská služba terénní | Pečovatelská služba ambulantní | |
Pondělí | 6:30 – 20:00 | 8:00 – 14:00 |
Úterý | 6:30 – 20:00 | 8:00 – 14:00 |
Středa | 6:30 – 20:00 | 8:00 – 14:00 |
Čtvrtek | 6:30 – 20:00 | 8:00 – 14:00 |
Pátek | 6:30 – 20:00 | 8:00 – 14:00 |
Sobota, neděle | 7:00 – 19:00 | |
Svátky | 7:00 – 19:00 17:00 – 20:00 |